View Single Post
Old 05-09-2019, 16:33  
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Norwegian gjenåpner Oslo-Dubai

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Prøver å finne litt om denne ruten (vurderer DXB-OSL returen etter juleferien)

* Dette er en dagflight (men da direkte) - er det greit i forhold til pris?
* Hvis Maxen ikke er oppe å går til jul - blir det da 738 eller noe mer spennende på ruten?
* Hvordan er forhåndsbestilling av mat osv? Trodde ikke DY hadde forhåndsbestilling.
* Får man ledig midsete med "premium" billetter som i gamle dager?


På forhånd takk.
Vår MAX8 tur til UAE 02.02-08.02 var helt max. Vi hadde ikke betalt for forhåndsreservasjon av seter så vi møtte opp på DXB 2,5 timer før avgang og fikk E og F på ca rad 8. De drev med refueling etter att alle var om bord, så ble nesten 30min forsinket av den grunn. Ingen AC under refueling, så litt dårlig luft. Med mine 180cm og noen kg for mye satt jeg godt og satt personlig rekord i stillesitting med nesten 8 timer, da jeg ikke forlot setet, til tross for at jeg savnet lesestoff. Terminal 1 er det vel DY bruker og det var ikke mye folk i terminalen den fredagen vi dro hjem, men mer en søndagen vi kom, da var det nesten tomt. Knapt folk på McDonalds i toppetasjen der vi spiste "frokost". Vi tok chiabata med Roastbeef om bord, som var god og mettende og delte 3 bokser brus og en sjokolade. Avgang er ved 10 tiden så man behøver ikke stå så ukristelig tidlig opp. Med ankomst OSL rundt 15 passer det å spise middag når man kommer hjem i heimen.
2 personer med 5 netter på 4 forskjellige hotell, leiebil i 3 dager og 950km. Flybilletter, Museumsbesøk, Burj Khalifa, mat og lommepenger, rub og rake, kom alt på under 11500kr
Håper på ny tur til UAE til vinteren og forhåpentlig med MAX8 da også.

Men vil ikke dette ruinere din image og anseelse på forumet?
Futura is offline   Reply With Quote