Quote:
Originally Posted by FlightDeck
Har egentlig Madrid vært spesielt viktig for SAS? Vet ikke hvor lenge du tenker tilbake, men de siste årene kan man vel ikke si det. De hadde jo i sin tid utstrakt samarbeid med Spanair på ruter fra København og Stockholm til Madrid, mens egenproduksjonen var begrenset. Prisene var for øvrig hinsides lave. Både før og etter Spanair gikk konkurs fløy SAS ruten bare to ganger i uken fra København, riktignok med en økning i år, ellers har det de også hatt forsøk på ruter til Madrid fra Bergen, Oslo og Stockholm.
|
SAS-gruppen tenker jeg på. Ruter/connections til
OSL,
CPH,
ARN med
SAS og ikke minst Spanair. Spanair hadde jo en rute til Malabo, som var med på
SAS sitt rutekart i sin tid.
I tillegg fløy jo Spanair til mange byer i Europa fra Madrid (som var en av deres huber). Så ja,
SAS-gruppen var ikke den største, men hadde en betydelig størrelse på
MAD i sin tid.