Quote:
Originally Posted by LN-MOW
Dere har vel egentlig rett begge to ...
|
Ja, kanskje, men poenget er at i forhold til et mål på konsentrasjonen i innenlandsmarkedet i USA har ikke dette noen nevneverdig effekt. Dette er hva jeg kaller små finurlige detaljer som ikke påvirker det store bildet. Trafikken til ExpressJet og Skywest Airlines (og flere med dem) bør inkluderes i oppdragsgivernes trafikk, noe som betyr at de store blir enda større og at konsentrasjonen dermed blir høyere.
Edit:
Ifølge årsrapporten til morselskapet for både Skywest Airlines og ExpressJet så ser det ut til at omtrent halvparten av kapasiteten til Skywest Airlines er dedikert United, ca 1/3 for Delta og resten litt her og der (når man kun ser på antall fly som en røff tilnærming). Omtrent tilsvarende er det for ExpressJet. Denne produksjonen burde ideelt sett vært lagt til hhv UA, DL, AA og Alaska, som da hadde økt sin produksjon.