View Single Post
Old 09-10-2014, 23:13   #7
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Norwegian - (Nye) IC ruter

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Skywest-tallene, om det er de du snakker om, vises til som data fra US Dept of Transportation, som jeg antar har oversikt over luftfartsmarkedet i USA. Hvorfor de har inkludert Skywest vet jeg ikke. Dette har uansett neppe det helt store utslaget på markedskonsentrasjon i US-markedet med en "markedsandel" på drøyt 2%.

Det er vel uansett ikke domestic US som vil være det DU/DY har som fokus, men mellom US og Europa.
Det er vel mere hvordan man har kommet frem til tallene, ser vi paa Skywest saa utgjoer de 2% 18 Millioner tilbudte seter iflg US Dept of Transportation, men naar vi ser videre, saa fraktet Skywest 38 Millioner Passasjerer - jeg skjoenner at du ikke fly Skywest veldig ofte og at du ofte trekker mine tall i tvil, men jeg kan garantere deg at ombord i de flygningene jeg har hatt med Skywest (senest 2 uker siden SFO -SEA CRJ 700) satt det ingen absolutt ingen paa fanget mitt - eller paa noen andre fang, saa hvor er de omtrent 20 millioner passasjerene som er fraktet uten tilbudt sete kapasitet forsvunnet ?
(Disclaimer - jeg tror at Skywest opererer for Alaska Airlines ut av Denver under eget IATA Code (OO ?) men det skal godt gjoeres at det dreier seg om 20 Millioner passasjerer (det er stort sett Beech 1900D)