Heisann!
Ofte i sakene rundt Norwegian (og enkelte gang andre selskap) er det nok heller viljen og kostnadene det går på når det gjelder ombooking.
Den eneste måten Norwegian kan unngå problemer som dette i fremtiden er enten å ha reservefly/deler plassert på sine oversjøiske hub`s, eller inngå interline-avtaler med andre selskap om hjelp ved forsinkelser. Uten dette vil problemene vedvare i lang tid uten at forandringer vil skje. I hvertfall når Boeing heller ikke klarer å levere driftsikkerhet for selskapets 787.. Så får de to skylde på hverandre, passasjerene bør kun forholde seg til Norwegian!
Som mange skriver bør passasjerer nå beregne at slikt kan skje når de booker billett med Norwegian på langrutene, og slutte å bli overrasket over at de ikke får hjelp Vil de ha dette må de booke med nettverkseselskaper. Man får ofte det man betaler for, og alle historier viser vel at man ikke kan bruke Norwegians langruter når man er på jobbreise og avhengig av tidspunkter og nøyaktighet å forholde seg til. Dettte må man nå bare innse!
Om Norwegian på sikt kan klare satsingen sin uten premiumkunder vil fremtiden vise, men som mange skriver er det prisene som styrer og så lenge de er lave nok vil fritidsreisende fortsatt fly med dem og kunne måte regne med forsinkelser.
Tror ofte at problemene ikke ligger i hva man får ved forsinkelser (overnatting, mat, informasjon etc), men heller at forventningene fra passasjerens side er stilt likt med den oppfølgingen man får med andre selskaper (
SAS, BA etc). Denne forventningen bør dempes, ellers får man bestille billett med andre selskap.
I mitt tilfelle flyr jeg gjerne med Norwegian på jobbreiser til London, Riga, Berlin etc, men å velge dem på langdistanse er totalt uaktuelt. Dette tror jeg er realiteten for de fleste av oss som reiser mye på jobb! Enkelt og greit...
Kim