View Single Post
Old 13-05-2014, 00:05   #19
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Default Re: Ny SAS spareplan på vei?

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Innenriks har det derimot vært omvendt, det har vært mindre folk i Plus enn jeg egentlig har forventet. Som regel ikke mer enn 6-7 rader med totalt 15-25 pax. Kan være at jeg ikke pleier å reise på typiske pendleravganger.
Kommer veldig an på hvilke innenriksruter du reiser på. Min erfaring er at SVG-OSL-SVG i pendlertiden ofte er halve flyet i Plus.

På vestlandsrutene SVG-BGO-TRD og SVG-TRD er det enormt mange i Plus. Gjerne bare 1-2 rader bakerst som er GO. For et par uker siden var jeg med på at -600 maskinen som fløy TRD-SVG som SK4484 var kun SAS Plus. Det er riktignok en ettermiddagsavgang (13.55) som passer ekstremt godt for oss som kun er på dagstur.

Så mellom Stavanger og Trondheim der SAS har monopol på ruten tjener de hvertfall grovt.

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Jeg vil tro at flere reiser med SAS Plus enn med Business/Economy Extra, men samtidig er prisene på Plus mye lavere, så ikke sikkert det foreløpig har gitt den effekten SAS trodde. Men jeg liker det på en måte - veldig enkelt, svært bra tilbud på flyplassen, lave priser tilgjengelig og mye EuroBonus-poeng, men til tider litt kjedelig ombordopplegg.

Har fløyet mye med SAS, stort sett i Plus i vinter, og det aldri sånn lenger at det bare sitter en-tre passasjerer foran lenger.
Kan skrive under på at det er blitt bedre belegg foran i flyene. Og ser du vekk fra maten så er det et bra alternativ i forhold til mange konkurrenter sin Biz, med tanke på pris. Har fløyet mye ut i Europa og har hatt ledig midtsete 100% av turene (ex intra skand), men det har vært farlig fult noen ganger. Men totalt sett er det veldig positivt med tanke må manglende sidemann.

Det eneste SAS må få en ordning på er å få til en bedre ordning for blokert midtsete for de best betalende kundene, et konsept likt det Air New Zealand har hadde vært glimrende.

Der du har ordinær klasse "Seat", lik GO. Klassen "Works" lik SAS Plus, med seating fremme + mat. Men Air NZ har også Works Delux som er det samme som sistnevnte + ledig midsete. Helt glimrende etter min mening.

Slik det er i dag så er det ikke SAS som blir booket når jeg får hasteturer ned i Europa. Ikke veldig god opplevelse og betale 4000 for en enveisreise og bli sittende i sete 2B. Da er det lett å velge Lufthansa Biz i stedet.
RedLine is offline   Reply With Quote