View Single Post
Old 05-01-2014, 10:19   #78
XPilot
SVG/ENZV
 
XPilot's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Sandnes
Posts: 137
Default Re: 787 Teknologi og Kvalitet

Nå har jeg ikke gått tilbake i tid og sjekket alle andre flytyper, dog erindrer jeg at både DC10 og A380 hadde mer enn nok snag.

Men hadde de så store forsinkelser med levering i forhold til først antatt tid?
Hadde de så lang flyforbud tid som etter det med batteriene?
Hadde de så mye snag på generell basis?

Ellers er det normalt at ting blir bedre over tid, og selvsagt burde dette også skje med 787 og dens komplekse systemer. Men som jeg erindrer, skulle flyets systemer virke slik at vedlikeholdstiden og feilsøkningen ble mer eller mindre redusert med store prosent tall..og ærlig talt..virker det som at dette er tilfellet?

Og når Boeing og Norwegian går ut med så stor baluba om hvor fantastiske disse flyene er og hvordan de skal ta markedet.. ja da får de også tåle kjeft når de ikke leverer etter den forventningen de selv har skapt i markedet.

Forøvrig leser jeg dette i dagens VG
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10149244
__________________
Mann 50
SVG
X pilot på fly og helikopter

Last edited by XPilot; 05-01-2014 at 10:57.
XPilot is offline   Reply With Quote