View Single Post
Old 04-01-2014, 14:24   #73
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Default Re: 787 Teknologi og Kvalitet

Heisan!

Quote:
Originally Posted by XPilot View Post
Dog mener jeg fortsatt at det er et "drittfly" som er konstruert med mange uheldige mangler som f.eks strømforsyningen osv. Som når APU`n får en feilmelding som det kommer andre feilmeldinger av som det tar mange timer å feilsøke, i følge en av avisene.
XPilot: Jeg regner med at du har noe bakgrunn i flygning av din profil, og regnet med at du ville vite bedre enn aa trekke en konklusjon fra noe man leser i avisene...

Jeg jobber som en av mange tekniske ansvarlige for denne flytypen og har noe kunnskap om hvordan dette flyet fungerer. Selvfoelgelig har vi hatt utfordringer siden starten og jeg har proevd aa oppdatere dere her paa forumet med saa mye jeg kan, men naar jeg leser et innlegg som din konklusjon er nok dette basert paa fullstendig uvitenhet...

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
...787 er ikke noe drittfly. Som repetert til det kjedsommelige er det alltid innfasingsproblemer med nye flytyper, og de fleste operatørene har kjørt et langt mer konservativt opplegg enn det DY har.

Hvordan tror du det hadde sett ut i media om man hadde faset inn f.eks. DC-10 i dagens mediabilde?...
MOV: Dette er nok et av de viktigste poengene her og hadde vi hatt dette mediabildet naar B747, DC10 osv. startet i service hadde de nok ikke hatt tid til aa skrive om noe annet...

Det ble spurt tidligere om hvordan B787 EIS (Entry In Service) ligger an i forhold til tidligere modeller og svaret er faktisk, paa tross av det man leser i avisene, slett ikke saa daarlig. Historisk EIS viser at schedule reliability for B787 ligger veldig likt B777, bedre enn B767 og vesentlig bedre enn B747-400 som var under 90%, men etter ca. halvannet til 2 aar ser vi at de enkelte modellene, med unntak av B747-400 som tok flere aar, kommer opp mot 99% og fortsetter oppover. B787 schedule reliability ligger fortsatt under 99% som var maalet naa, men er paa vei oppover...

Quote:
Originally Posted by The Ticketor View Post
...787 er ikke noe drittfly, og som jeg prøvde å få frem i en annen tråd, så er min klare oppfatning (som har en 787-turn hver eneste arbeidsdag) at barnesykdommene er drastisk redusert...
Ticketor: Ja, er det ikke utrolig at du og jeg som jobber med dette flyet til daglig ikke har noe greie paa hvodan dette flyet fungerer...

Vi har 8 fly i service naa med nummer 9 paa doerstokken, de opererer fra 3 "hubber", IAH, DEN og LAX med ruter til Afrika og Asia og stort sett kommer de og gaar i rute hver dag. Selvfoelgelig har vi noen snags fortsatt og nye "ting" dukker opp, men vi som alle andre B787 operatoerer du nevner, er i kontakt med Seattle hele tiden og jobber kontinuerlig med aa forbedre ting.

Dag

Last edited by Dag Johnsen; 04-01-2014 at 14:27.
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote