View Single Post
Old 29-12-2013, 21:49   #17
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Enda en kjedelig frapport.

Dagens oppsett for forretten. Kaviar med vodka, champagne, brød og det vanlige tilbehøret

Det var jo godt, men tar heller laksen til Swiss om jeg kunne velge.

LH har slutta å serverte forrettene 3 i høyden, nå kommer de heller tre på rekke. Valgte 2011 Scharzhofberger Riesling Grosses Gewächs til de rettene.

Hummeren var god og passet fint sammen med en fyldig Riesling GG

Veggisretten med ost og selleri var ikke i min gate, så spiste ikke mange bitene av den

Fuglen var heller ikke en innertier, men spiste opp mesteparten.

Bestilte suppe også, men den så jeg aldri noe av. De beklaget etterpå, og kunne informere om at den ikke var noe god uansett.
Det ble biff med noe basillikumtilbehør til hovedrett, og som følge fikk den Chateau Belgrave 2006. Både kjøtt og vin var skikkelig godt.

Neste rett var osten. Må innrømme at jeg ikke husker hvilke oster jeg spiste, det gikk vel i glemmeboken etter 20 sekunder. Godt var det i alle fall, men jeg husker ikke om jeg valgte dessertvin eller portvin til osten.

Et skikkelig måltid må avsluttes med noe søtt, noe varmt og noe sterkt, derfor ble det sjokolade, en lungo og en blue label.

Et godt måltid var over, lysene ble dimmet og det var på tide å tilpasse seg en ny tidssone