View Single Post
Old 19-11-2013, 15:50   #4
SpotOn
ScanFlyer Silver

SpotOn's Avatar

Default Re: Hva må egentlig til for at en flyselskap kan selge setene som "C"

Quote:
Originally Posted by jamesclandestine View Post
På vei tilbake fra bangkok med TG og SK. Fordi det var bonuspoeng F billett fikk jeg æren å reise SAS plus. At det ikke fins business hos SAS visste jeg, men ikke stakkars fyren på 2A som kom via F- tur JFK-MUC. Han ble veldig forbauset da jeg skulle ta 2B. Da han spurte stewardess om hun kunne henge opp jakka hans, fikk han et ganske uvennlig nei - vi har ikke garderobe. Da han spurte hva egentlig forskjell mellom business class og economy er hos SAS fikk han beskjed at SAS ikke har business class. Han viste da frem boardingpasset med "business class". Fikk beskjed at hun ikke kunne skjønne det.
Hadde tilsvarende opplevelse (SK4760 MUC-OSL 17/11). Jeg hadde boardingpass fra LH merket med C og "Business Class", men visste jo hva jeg kunne forvente med SAS Plus. Jeg la merke til at det ble mye diskusjon på andre siden av gangen hvor forventningene ikke på langt nær stod i stil med hva som ble levert. Dette var en codeshare LH/SK-flight - hvor en flytur på LH-metall i C-klasse ville vært noe helt, helt annet enn det man får hos SK Plus. Regner med at LH kan få en del tilbakemelding om at partnerselskapets produkt ikke helt matcher det man forventer når man kjøper en C-klasse billett med LH flightnummer....
SpotOn is offline   Reply With Quote