View Single Post
Old 11-05-2013, 09:29   #515
LN-CGJ
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
Default Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Da er det vel klart at de ikke sater på A380 på OSL hvertfall.

Selv LHR T5 som har stor andel widebodies har kun doble bruer på de gatene som er bygget for A380. Brua står normalt på dør 2 ved avgang, dør 1 ved ankomst noe som har funket greit nok når jeg har reist. Sjelden kø i selve brua, og fasttrack i gaten gjør at de som reiser F/C ikke blir "belastet" nevneverdig med å omgås vanlige folk.

Tidsmessig tror jeg ikke det er veldig mye å spare ved avgang siden alle economypassasjerene uansett ville blitt loset ned samme bru. Ved ankomst er det litt mer å hente. Ved charter hadde det kanskje blitt en litt annen fordeling på bruk av bruer og boarding og større gevinst, men hva hjelper det når ingen boarder i den sevensen man blir bedt om uansett.
Er selvfølgelig ett nytte VS kostnadsspørsmål, men det burde bygges for fremtiden og da må da to broer være tingen.

To gater ytterst på piren, med to broer hadde mest sansynlig dekket hele behovet.
Opratører med C og F hadde fått egen bro til dem, og en full A333 fra DK med 405 pax til Palma hadde nok blitt boardet endel raskere med to inngangen.

Så kunne jo man vært i forkant ifm alle A380 som krysser verden over oss, og kanskje noen flere kunne gjøre som EK og tar en stopp mellom øst og vest. ( ja, litt drømmer i dette)
LN-CGJ is offline   Reply With Quote