Seks netter er jo en hel del, så da kan dere virkelig få sjansen til å oppleve mye!
Nå hotelltips:
Har du booket hotell? Det ville jo selvsagt være helt konge å bo på et av de store ****(*)-hotellene langs Promenade des Anglais (strandpromenaden) i Nice, for eksempel
Le Negresco - problemet er bare at de ikke har rom til under 200€ natten i juni, og det samme gjelder nok de fleste andre av hotellene med samme beliggenhet. Så da må de fleste av oss se på alternativer, enten innover i byen, eller andre steder i distriktet. Nice er en storby på godt og vondt, mens mange av de mindre nabobyene enten er usedvanlig polerte (for eksempel Cannes og Antibes), eller mer søvnige og rimelige (som Cagnes-sur-Mer eller Mandelieu-la-Napoule). Jeg sier ikke at du ikke kan finne et bra hotell i et hyggelig strøk i Nice, men min påstand er at det vil være lettere å finne et triveligere og rimeligere sted i noen av disse andre byene. Vi har endt opp med å bo i Cagnes-sur-Mer og Mandelieu-la-Napoule på våre turer til området, henholdvis middelalderperlen
Le Cagnard og strand-resort’en
Pullman Mandelieu. Absolutt veldig bra hoteller begge steder (selv om de er veldig forskjellige), og ikke særlig billige i utgangspunktet, men vi har vært heldige og funnet gode tilbud. Og vi har sett på vår vei at det finnes andre og rimeligere, men likevel fine alternativer i begge disse byene. Ville også sjekket ut alternativene i Antibes, veldig hyggelig by uten fullt så mye jet-set preg som Cannes. Misforstå meg rett, jeg synes Cannes er helt topp og elsker å være der, men tror at hotellene der kanskje blir litt i dyreste laget...
Så, skal du uansett ha leiebil, så tror jeg kanskje et hotell litt utenfor Nice, i alle fall utenfor selve sentrum, kan være et praktisk, hyggelig og litt rimeligere valg.

Et godt tips er å bruke Michelinguiden på nett (i Frankrike inneholder den
MYE mer enn bare stjernerestaurantene!), gå til
www.viamichelin.com, søk i kartet og kryss av for visning av hoteller.