View Single Post
Old 11-05-2013, 00:20   #10
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Default Re: Nice - hotelltips? Aktiviteter?

Quote:
Originally Posted by flappflapp View Post
Seks netter er jo en hel del, så da kan dere virkelig få sjansen til å oppleve mye!

Nå hotelltips:
Har du booket hotell? Det ville jo selvsagt være helt konge å bo på et av de store ****(*)-hotellene langs Promenade des Anglais (strandpromenaden) i Nice, for eksempel Le Negresco - problemet er bare at de ikke har rom til under 200€ natten i juni, og det samme gjelder nok de fleste andre av hotellene med samme beliggenhet. Så da må de fleste av oss se på alternativer, enten innover i byen, eller andre steder i distriktet. Nice er en storby på godt og vondt, mens mange av de mindre nabobyene enten er usedvanlig polerte (for eksempel Cannes og Antibes), eller mer søvnige og rimelige (som Cagnes-sur-Mer eller Mandelieu-la-Napoule). Jeg sier ikke at du ikke kan finne et bra hotell i et hyggelig strøk i Nice, men min påstand er at det vil være lettere å finne et triveligere og rimeligere sted i noen av disse andre byene. Vi har endt opp med å bo i Cagnes-sur-Mer og Mandelieu-la-Napoule på våre turer til området, henholdvis middelalderperlen Le Cagnard og strand-resort’en Pullman Mandelieu. Absolutt veldig bra hoteller begge steder (selv om de er veldig forskjellige), og ikke særlig billige i utgangspunktet, men vi har vært heldige og funnet gode tilbud. Og vi har sett på vår vei at det finnes andre og rimeligere, men likevel fine alternativer i begge disse byene. Ville også sjekket ut alternativene i Antibes, veldig hyggelig by uten fullt så mye jet-set preg som Cannes. Misforstå meg rett, jeg synes Cannes er helt topp og elsker å være der, men tror at hotellene der kanskje blir litt i dyreste laget...

Så, skal du uansett ha leiebil, så tror jeg kanskje et hotell litt utenfor Nice, i alle fall utenfor selve sentrum, kan være et praktisk, hyggelig og litt rimeligere valg. Et godt tips er å bruke Michelinguiden på nett (i Frankrike inneholder den MYE mer enn bare stjernerestaurantene!), gå til www.viamichelin.com, søk i kartet og kryss av for visning av hoteller.
Må bare ta et forbehold når jeg ser dette tipset; hold deg unna Le Meridien midt på Promenade des Anglais. Hotellet er advart mot på Tripadvisor og jeg ble frarådet det også her på forumet ifjor sommer. Dum som jeg var hørte jeg ikke på råd og gjorde min verste hotellbestilling. Hotellet er rådyrt men mangler alt bortsett fra høye priser og et ufyselig personale med null serviceinnstilling. Alt var elendig med det hotellet.

I samme bygningen ligger imidlertid Mercure-kjedens hotell som kan anbefales på det varmeste. Til en tredjedel av prise og med gratis trådløst nett. Fantastisk service og beliggenhet helt perfekt ved promenaden.

http://www.mercure.com/gb/hotel-0360...is/index.shtml
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote