View Single Post
Old 01-05-2013, 19:27   #397
Altitude
ScanFlyer Blue

Default Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Quote:
Originally Posted by JowDones View Post
1) En rute til f.eks Frankfurt hadde kanskje ikke vært dumt, men da må folk hente baggasje og sjekke inn på nytt der nede. Dessuten bør det da være en retur på kvelden for biz-klientellet, noe som stjeler kapasitet. Jeg vet ikke hvor populær en slik rute ville blitt, men LH med sitt nett ut i verden ville nok klart seg bedre med ett av sine "småfly".
Per i dag er det kun LCY som er brukende for forretningsreisende, iallfall til noe annet enn firmaturer.
Hvilke andre business ruter kunne vært aktuelle?

2) Du bestiller tidlig, jeg har ikke booket inn sommerferien ennå.
Vinterprogrammet er fra november, det er lenge til...men det kommer nok snart.

3) Ja, litt fjollete med synging osv, men de ansatte er firmaets ansikt utad og bør være positive og høflige. Det gjelder også personalet på kontoret (butikken).

4) Mener du liveryen ser "billig" ut? For meg ser det innvendige meget bra ut, og langt fra DY eller FR med sitt reklamefrie og rene interiør + gode benplass.
Uniformene fra de første turene (Dressmann polo-shirts) var midlertidige og erstattes av designeruniformer, som etter mitt syn er litt "over the top". Smak og behag.

5) Jeg vet ikke hvor mange mannlige "flyvert" søknader FNS mottok, men jeg antar at det var en stor overvekt av kvinner som søkte. Jeg stoler på at FNS har valgt de best kvalifiserte til jobben, kjønnskvotering er ingen god løsning. Det er helt greit med kun flyvertinner, men så er det vel ikke annet å vente fra en sørlending.
FNS vil klare seg helt utmerket på den "profesjonaliserte internasjonale luftfartsarena", jeg har ingen grunn til å tro noe annet.

6) Nonstop er søkbare på finn.no (Bravofly). Jeg finner alle destinasjonene, med unntak av Dubrovnik, men jeg tok bare et kjapt søk på flighter i mai (DBV i juli). Det er helt klart et "must" å være søkbare på de store, internasjonale søkemotorene. Hvis ikke - ingen returtrafikk.

Jeg synes Flynonstop har klart seg meget bra til å være et nytt (fly)selskap, se på Air Sweden hvor useriøst et oppstartsselskap kan være.
Vi er jo stort sett ganske enige, kan jeg se :-)

1) Ikke sant! Hvilke andre ruter enn LCY kan bli tilstrekkelig robuste?

2) Vi er kun to. Men representer trolig mange flere, også jeg. Det er poenget. En ny business har ikke råd til å være nonchalante med kundegruppene og velge bort de som shopper rundt etter turer i god tid.

3) Å være høflige, vennlige og imøtekommende er selvfølgeligheter.

4) Bra! Foreløpig ser de stakkars "ansiktene utad" ut som de jobber nattevakt på storkiosken på Birkeland.

Enig. Kabinen er det best utførte ved hele produktet (og det FNS har hatt minst medvirkning i?) - helt til de hang opp de gyselige, bråkete nakketrekkene :-)
Smak og behag, absolutt og selvsagt

5) Nettopp - "det er vel ikke annet å vente av en Sørlending"... Slike provinsielle forestillinger må bort. Og har heller ingenting med kjønnskamp og -kvotering å gjøre.

6) Ja. Og de har sikkert bortforklaringer i alle retninger. Men dette burde funket for lenge siden.

Bare så det er sagt: Vil gjerne se FNS som en dundrende suksess! Foreløpig er jeg noe spørrende...

P.S. At enkelte andre oppstartselskaper var håpløst kaotiske (som Air Sweden) har jo ingen betydning for om FNS vil bli en suksess eller ei.

Last edited by Altitude; 01-05-2013 at 19:33.
Altitude is offline   Reply With Quote