View Single Post
Old 17-04-2013, 20:00   #33
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Jordenrundt-tur?

Quote:
Originally Posted by Happyflyer View Post
En langhelg i en by på et annet kontinent synes nå jeg er ganske bortkastet. Man betaler jo det samme for flybilletten, så jeg føler jeg må maksimere det beløpet. Jeg har heller ingen interesse av å besøke en by som ikke er verdt mer enn en langhelg.
Når det er sagt, så kan man alltids "rekke" en by på en langhelg hvis man står opp tidlig og følger en turistguide slavisk de dagene man er der. Men det er ikke det jeg forbinder med en ferie.
Hvor mye tid man ønsker å bruke på en by er jo individuelt og det er fullt mulig å få med seg noen av høydepunktene og så ta mere siden om man liker byen. For noen er penger den største begrensningen, og senere i livet vil tid være den knappeste ressursen. Noen foretrekker å forberede og oppleve en destinasjon om gangen, andre foretrekker å ta alt i en sleng. Noen liker å reist jevnlig hele året, mens alle tror de kan gjøre unna all reising en gang for alle med en diger tur. Noen liker å planlegge litt , noen liker å planlegge alle detaljer og noen liker å bare improvisere. Folk er forskjellige og det er viktig at de finner den strategien som passer dem best, det er også viktig å vite at det finnes forskjellige strategier og at man gjerne kan variere.

Jeg kan gjerne ta en reise på et par uker hvor jeg reiser rundt i en region, men en strategi jeg aldri helt har skjønt meg på er de som reiser "jorden rundt". Det virker som det å "ta en runde" er det som teller mest for de som velger dette.

Quote:
Originally Posted by Everest View Post
Robert, tør jeg spørre om du reiser alene?
Jeg reiser som oftest alene, men jeg besøker også folk jeg kjenner i utlandet, om jeg reiser rundt i en region hender det vi blir en gjeng som reiser rundt et stykke og en sjelden gang klarer jeg lure med meg noen på hele turen.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote