View Single Post
Old 25-03-2013, 12:13   #2
A-380
ScanFlyer Silver

Default Re: Jeres yndlingsbyer?

Kan vel bidra litt her siden jeg ikke har noe bedre å gjør i executiveloungen på Millennium Hilton Seoul. Seoul har faktisk steget på listen siden sist jeg var her, men strålende sol gjør jo byer bedre.

Er ikke helt sikker, men en ting er sikkert, Europa ligger langt nede på lista. Har pr dags dato vært i 62 land/selvstyrer/okkuperte området, men dette er steder jeg vil tilbake til. (+ mange andre også)

HONG KONG
Har vært her 2 ganger, og begge gangene når det var vinter. Enkelt å ta seg rundt med kollektiv transport, og subwayen er jo så enkel at du kan gjøre det i blinde. Skyskrapere, fiskelandbyer, natur, båtturer, natteliv, fantastisk utsik og skyline. Du får vel nesten alt på relativt lite området. Kombiner gjerne sammen med en Thailand tur, så flesker en til med Emirates First class til og fra BKK.

DUBAI
Dette er sandkasselek for voksne. Arabernes pengebruk har gort det morsomt å være i et muslimsk land synes nå jeg. Stillige bygninger og tøffe biler, greit prisnivå og en ørken å leke i. (nå har jeg en liten fetish for ørkener da). Moro på kvelden kan en også ha.

HAVANNA
Siden tidmaskiner ikke finnes, så har vi heldigvis Cuba og Havanna. Tiden har stått delvis stille, og det er fasinerende å vandre blant gamle bygninger og amerikanske biler fra 50tallet. 1 liter rom er nesten gratis, og drikker du nok slenger du deg ut i latinske rytmer, med eller uten rytmesans.