View Single Post
Old 24-03-2013, 07:42   #29
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
Default Re: Krav til flygeplan til enhver flygning.

Quote:
Originally Posted by seilfly View Post
Kremt. I praksis så sjekkes ikke felt 18 opp selv om det er STAY i ruten heller. I stedet spørres flygeren om intentions.

Tid spart for flygelederen vil jeg anta.
"STAY 1:00" Forteller oss ikke mye, annet enn at du vil holde på med ett eller annet i en time. Noen skriver også "approach-training for one hour", men det er fortsatt mange approacher å velge mellom, hva ligger i treningsprogrammet i dag?

Fly ILS? Eller en NDB? Eller kanskje trene på å fly holding-pattern, som noen også gjør. Touch-and-go eller low-approach på minima? Det er mangt å velge mellom, og vi flygeledere kan mye, men synske er de færreste av oss, vi må få vite hva du ønsker å gjøre "next".

Når du sjekker inn på TWR på (trenings-)approachen, si med en gang hva du vil etter denne approachen. En ny ILS, en NDB, LLZ no GP, landingsrunder eller hva? Det er lettere irriterende når vi hver gang må "dra" intentions ut av dere og mye ekstra R/T.

Og er ønsket et ny approach må TWR og APP koordinere og TWR må få en klarering til deg. Det foregår mye "bak kulissene" når dere flyr treningsapproacher.
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)

Last edited by Wig-wag; 24-03-2013 at 07:45.
Wig-wag is offline   Reply With Quote