View Single Post
Old 04-03-2013, 19:30   #3
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default 5 Januar 1984

Torsdag den 5 Januar 1984.
Dagen for avreise er endelig kommet - en kald vintermorgen og siden de neste 3 ukene skulle tilbringes I temperaturer rundt 30 Grader og at jeg ønsket å begrense bagasjen deretter var en det en lettkledd vinterblek nordmann med tynne sko som skled ned til Solbråtan stasjon på Østfoldbanen. Solbråtan er et sted man reiser fra ! Mot normalt gikk toget I rute denne morgenen og etter et raskt bytte til Flybussen på Oslo S var jeg ute I god tid på Fornebu.
Kofferten ble sjekket inn helt frem til Honolulu som var ikke helt uambisiøst målet den første dagen. Penger, Pass og billetter var det jeg hadde klart. Ikke en eneste hotell reservasjon var på plass - eller mulig - hotels.com var ikke helt klare ennå for å si det slik ;-)
Ikke helt uten utfordinger underveis skulle jeg nå mitt første mål den 05 Januar - vel rent teknisk landet jeg vel på Honolulu rett etter midnatt.
Når jeg stod klar ved utgangen - var det ikke uten en stor del reisefeber og spenning, selv etter måneders planlegging visste jeg svært lite om hva jeg bega meg ut på. Jeg hadde sett noen få svart hvitt bilder fra Majuro og Arno Atoller - hadde en adresse til et Hotell på Ponape og et bilde av en ruten panservogn fra andre verdenskrig fra Truk.