• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Stansted solgt til Manchester

LN-KGL

ScanFlyer Mile High Club
BBC opplyser nå at Stansted-flyplassen er solgt til MAG (Manchester Airports Group plc). Dermed vil MAG plc ha følgende flyplasser under sine vinger:
- Bournemouth Airport (BOH)
- East Midlands Airport (EMA)
- Manchester Airport (MAN)
- Stansted Airport (STN)

MAG solgte Humberside Airport til eieren av Eastern Airways i 2012, så dermed er de tilbake til fire flyplasser i gruppen med innkjøpet av STN. Jeg tror de har kjøpt STN dyrt ved å betale GBP 500 millioner over verditakst, spesielt når Ryanair utgjør nesten 90% av inntektene på flysiden.

Kilde: http://www.bbc.co.uk/news/business-21093783
 
Tænk vis MAG og FR bliver uenige om flere ting om priser..mon de så forlader STN, som de har gjort mange andre steder ??;);)

Hilsen Ole
 
Ikke utenkelig at et slikt scenario kan skje sk931 - da blir det hele MAG plc down the drain. MAG spiller høyt, og lokale i Manchester klart sier at de nå spiller for høyt (og midler til MAN kan de se langt etter).
 
eller også kan FR flytte det hele ud til SEN og NWI og stadig kalde det LON ??
:lol:
Hilsen Ole
 
eller også kan FR flytte det hele ud til SEN og NWI og stadig kalde det LON ??
:lol:
Hilsen Ole

Nå er det vel ikke noen av de som har mer enn rundt 1800m bane, så blir vel litt i korteste laget. Men ser poenget ditt, og om det hadde vært tilfellet, hadde jeg ikke akkurat blitt veldig overrasket.
 
Southend kalles vel London Southend, så det er vel ikke FR som har bestemt dette. I tillegg er vel SEN omtrent like langt øst for London sentrum som Stansted er nord for sentrum (og det tar vel omtrent like lang tid å kjøre til LTN som til SEN fra sentrum). Opplagt ikke like gode kollektivtilbud til SEN, men...
 
Nå har MAG det et veldig bra forhold til både Ryanair og easyJet - og veksten til MAN i 2012 (+856 000 passasjerer) er trolig mindre enn den veksten de to flyselskapene hadde samme år på MAN.
 
Back
Top