Re: Hvilke Jagerfly er fortsatt operative i Europa?
Tyrkia bruker også F-4E, om det landet er en del av europa kan jo diskuteres,men det er nå så.
I Russland kan du ta med SU-25
Spania mener jeg fremdeles har F-5 A/B i drift, hvis ikke de har pensjonert denne nylig. Tyskerne skal pensjonere F-4 medio 2013. Tornadoen er på vei ut i UK og Tyskland skal pensjonere denne om ikke alt for lenge. Harrier er oprative i Italia og Spania.
Du kan føre F/A-18 Hornet på lista.. denne er oprativ i spania,sveits og finland
Hva er super encharge ?? mener du Super Etandard så er vel noen igjen i Frankrike, men her er jeg litt usikker på om de har blitt byttet ut med Rafale M.
Ellers er vel F-16 de det går flest av i Europa. Italia sluttet å bruke F-16 ifjor ,men ellers er det en drøss med land som bruker denne (Norge,Danmark,Nederland,Belgia,Hellas,Tyrkia,Port ugal og Polen som jeg kommer på ifarta). Bulgaria og Romania har vært i forhandlinger med L/M, men om det er blitt noe av dette aner jeg ikke. Den nyeste kunden av F-16 som jeg vet om er Marocco. Men den teller ikke for Europa.
Mig-21 er fremdles flyvbar i Romania vet jeg, de ble modernisert for endel år siden i Israel og flyr idag som "Mig-21 LanceR" hva som er planene der er åpen for debatt.. de har som nevnt vært i prat med L/M om F-16, samt også evt om pent brukte F-16 som står i lagring. Nederland og Belgia har fremdles endel maskiner i lagring,samt at det er ett anselig antall i USA
Last edited by TigerBlack; 10-10-2012 at 14:31.
|