Quote:
Originally Posted by admiralsommelier
problemet her er at nå, 24 timer før, lar ikke NAS meg kjøpe den seteplasseringen, og det sliter jeg litt med og forstå grunnen til.
|
Fordi det er snakk om bookingsystemet når du kjøper, og så har de valgt å ikke la det være synkronisert med innsjekkingsystemet eller ha online innsjekk.
Quote:
Originally Posted by HenrikP
Jeg har aldri flydd med DY, så vet ikke hvordan det fungerer. Men er ikke grunnen til at de ikke selger setereservasjon, at innsjekkingssystmene dems åpner da?
|
Quote:
Originally Posted by Mjolnir
Hva slags rute er det? På korte flighter tror jeg det er relativt få som gidder å betale gebyret for setevalg. Har ofte klart å velge ganske gode seter på innsjekkingsmaskinene kort før innsjekk stenger. Vil du øke sjansene dine kan du jo møte opp på flyplassen tidlig 
|
Quote:
Originally Posted by E.N.
Stiller seg vel litt annerledes på lengre Europa-flyvninger, type middelhavet. Der sjekker Ola Dunk generelt veldig tidlig inn uavhengig av selskap, og med bra belegg kan man fort få noen bedritne seter.
|
På korte ruter med "lavt nok belegg" funker det. Den STORE ulempen er at om man trenger en billett i siste liten (gjerne en full flex) så får kan man ikke kjøpe seg sete, jeg har en del dyre billetter der jeg har havnet på de siste radene pga. akkurat det der.
Når det er sagt så kan man fort havne på siste rad hos
SAS også, selv med relativt dyr billett dersom man ikke har mulighet til å sjekke inn på nett T-22t
Forøvrig debattert:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91669