Re: Utfasing av MD80 fra SAS
Vel. Da var flybillettene bestilt, så det blir en rundtur til Venezia. Men det svei i lommeboka, og hadde nok sikkert blitt billigere om jeg hadde reist til Aalborg eller London. Men men. Jeg får nå -81 ned til Køben, -MD87 frem og tilbake til Venezia og helt til slutt en kjedelig 737-800-gris tilbake til Oslo igjen på kvelden. Det er synd å se at disse slanke, flotte flyene forsvinner fra flyplassene. Det er synd, fordi slike fly lages ikke lengre, og er blitt erstattet av mer sjarmløse Boeing 737-fly.
Lurte på om noen her vet hvordan det er med passkontroll og visum etc når man ankommer flyplassen i Venezia? Jeg har nemlig dessverre ikke vært ute og fartet så mye ute i verden, og det er år og dager siden jeg beveget meg syd for København (som er en flyplass jeg kjenner veldig godt). Jeg blir jo uansett ikke å forlate terminalen på noen som helst måte, så da antar jeg jo at jeg ikke må igjennom noen passkontroll eller visumsjekk, men hadde vært greit om noen her kunne si noe mer om dette.
|