View Single Post
Old 19-08-2012, 00:18   #12
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Default Re: Ufrivillig (sommer)ferie fra (vinter)ferien

Neste dag, da hadde det vært frost over natten og utover dagen mens jeg ventet på fligheten begynte det å snø! Det hadde ikke snødd på 15 år, siden 1997, og før det igjen i 1981. Det var jo særdeles artig da jeg hadde håpet på snø mens jeg var i Chile. I tillegg hadde jeg jo alle vinter klærne mine med meg, så kald ble jeg ikke! Jeg gikk for å spise lunch på ja, du gjettet riktig, Subway! Tok litt tid før jeg fikk maten, noe som var helt greit, da de ansatte lekte litt i snøen

Jeg tok så Gautrain (flytoget) til flyplassen. Den var flott den, som hvilken som helst metro men med mye mer politi ombord. Det var nesten bare hvite folk ombord pga stiv pris på 115 rand (som tilsvarer 80 kroner). Vel fremme på JNB så snødde det også:

5. august 2012
Johannesburg (JNB) - Frankfurt (FRA)
Lufthansa (LH573): 1855-0535+1 (ca. 9 timer)
, tok ikke av før 0245 og landet 1315
A380-800 (!)
D-AIMH
Sete 91K (vindu), Economy Class

Jeg tok meg god tid, da jeg visste at flyet var kraftig forsinket fra FRA, 16 timer faktisk og at vi ikke ville ta av før 0200 (oppsatt tid) og jeg tippet 0300 - endte med 0245. Jeg skrev litt om det her på forumet.

Nok en gang lang kø ved innsjekking, ingen automat å bruke. Mat kort ble delt ut.

Det var veldig få som forsto at vi skulle gå bak disken etter at vi var sjekket inn.

Når folk fant ut av det, dannet det seg laaaaaang kø ved sikkerhetskontrollen. Det finnes to sikkerhetskontroller, og i den andre var det absolutt ingen kø så jeg var inn på null og niks. (Kjenner JNB også litt nå, altså )

Mange flights til LHR og ellers rundt omkring i verden.

Ikke overraskende første side nyheter når det snør

Folk som må ta bussen til fjernparkeringen.

Middagen jeg valgte. Takk, Lufthansa

Air France sin A380 klar for avgang med alle ombord. Men så...

Jeg satt utfor å ventet på push-back, men den kom aldri. Den ble til slutt kansellert. Kan tenke meg at passasjerene humret litt godt når de så at vårt fly var forsinket til 0200, men den som ler sist ler best! Kapteinen ville ikke ta av da det var snø/is på vingene og A380 vingene tåler ikke noe ekstra vekt, i følge damene i skranken jeg snakket med. De har ikke akkurat de-icing maskin i Sør-Afrika, hehe. Det var litt spesielt å se alle gå av etter å ha sittet på flyet i 40 minutter.

Inn på hotell og avgangen ble satt til neste dag når vekten hadde forsvunnet.

Last edited by petter380; 19-08-2012 at 00:21.
petter380 is offline   Reply With Quote