View Single Post
Old 20-07-2012, 02:03   #230
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Sommerutfordringer for Avinor, flygeledermangel

Quote:
Originally Posted by Northrider View Post
Og hadde flygerforeningen i Norwegian gått ut i streik, hadde du vel ikke hatt sympati for dem heller?
Jeg må si jeg er jaggu glad for at ikke alt er privatisert og konkurranseutsatt. Et næringsliv som kun bryr seg om å sikre ledelsen kontrakter og penger inn, på kostnad av de ansattes lønn og fritid er slik verden har blitt. Jeg har selvfølgelig forståelse for at konkurranse er tøft, og selskapene må overleve. Men må det alltid gå på bekostning av de som arbeider? Utdanne seg til et yrke med gode betingelser, og til slutt ende opp med dårligere og dårligere avtaler?
Tror du misforstår innlegget mitt.
Hadde flygerforeningen til Norwegian gått til streik, hadde det rammet deres egne kunder og deretter Norwegian som selskap. Hvis flygelederne streiker/er underbemannet osv, rammer det kun en uskyldig tredjepart. En vesentlig forskjell.
Dessuten har jeg stor sympati med de flygende på "underbetalte" kontrakter, som har en dyr egenfinansiert utdannelse bak seg, et usikkert arbeidsmarked foran seg og en dårlig begynnerlønn. Flygeledere sliter ikke med noen av de tre problemene.
Jeg ønsker ikke dårligere betingelser for flygeledere, snarere at dårlig bedriftsledelse og personanplanlegging i et selskap som yter flygeledertjenester faktisk får konsekvenser for de ansvarlige.

Quote:
Originally Posted by Northrider View Post
Bare å se hvordan flybransjen har endt opp. For mye konkurranse er alltid positivt, helt til du jobber der selv.
Skrekkelig glad for at jeg har en arbeidsgiver som satser stort på de ansatte, og verdsetter oss. Men fortsetter vi i ønskeretningen din, så blir vel det norske Forsvaret snart et underselskap av ManPower, med befal og soldater på vikarkontrakter!
Jeg aner ikke i hvilket innlegg jeg har skrevet noe går i de banene du beskriver.

Last edited by Dag Viking; 20-07-2012 at 02:07.
Dag Viking is offline   Reply With Quote