View Single Post
Old 03-07-2012, 17:28   #2
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Default Re: Når det å reise på ID-billetter faktisk går bra

Velcome to Los Angeles

Ankom LAX og følte seg ganske pigg og rask, sånn sett er det greit å fly biz og ikke economy. Ikke veldig lang kø i immigration, men da det var vår tur, så hang datasystemet seg opp i nærmere 10 minutter.
Da vi til slutt kom gjennom uten andre problemer så hadde vi fått en del info fra mamma (hun og broderen ankom et par dager tidligere, om div rimelige bussruter til Las Vegas som var den egentlige destinasjonen, så vi fant en shuttlebuss stasjonen og satte oss inn i en slik en:

En Ford Mustang Convertible. Stasjonen som shuttlebussen stoppet på tilhørte forøvrig AVIS. Ta bussen du liksom.
Kostet vel en 100$ for leie i et døgn + enveisavgift.

Hadde ikke kjørt så langt fra LA og inn i Mojave Desert før temperaturen steg fra rundt 20 til over 40, og legg på den glovarme vinden som var den dagen, så var det egentlig for varmt til å kjøre uten tak, men det var det ingen av de to frossenpinn-nordmennene som ville inrømme.
Jeg endte også opp bak rattet, selv om jeg ifølge reglementet til AVIS er fem år for ung til å kjøre en slik bil, da jeg bare er en liten unge på 20 år, opplært i militære ferdigheter og jobber med jagerfly og høyeksplosiver til daglig.
Ble greit tørste av kjøringen i varmen og stoppet for drikke

De hadde heldigvis åpent denne gang

Det var egentlig bare meningen at jeg skulle kjøre på motorveiene, så skulle den lovlige sjåføren overta når vi nærmet oss bebyggelse. Sånn gikk det ikke helt, da jeg plutselig kjørte nedover The Strip i solnedgangen.

Fant veien til Holliday Inn Desert Club Resort, hvor vi leide en leilighet og jeg fikk gleden av å se trynet til lillebror da han så oss ankomme i en Mustang og jeg så igjen lillesøster for første gang på 11 mnd.
Desert Club Resort var et greit sted å bo, var vel to kvartal fra The Strip om jeg husker riktig. Utsikt mot The Strip, me litt spolert av et stort, begynnende byggefelt like over gata.

Henshaw is offline   Reply With Quote