View Single Post
Old 03-07-2012, 13:15   #3
SeatBelt
ScanFlyer Gold

SeatBelt's Avatar

Norge Re: OSL-BGO-OSL-TRD/OSL-TRD-OSL (2012)

Til tross for at klokka bare var litt over ti da jeg ankom hotellet, Thon Hotell Rosenkrantz, fikk jeg tildelt rom og lagt fra meg tingene mine før jeg spiste lunsj på Nygårdshøyden, der jeg har bekjente som fremdeles ferdes. Etter anbefalinger falt valget på Muntlig. Helt ok mat, ok priser, fine lokaler. Ikke så student-preget som nabolokalet.

Så gikk reisen videre til den egentlige destinasjonen; Voss. Reisen mellom Bergen og Voss på skinner er en strekning jeg har tatt mange, mange ganger, men det er ikke så ofte jeg har gått av toget på Voss stasjon.

Resten av dagen gikk stort sett med til jobb, avbrutt av middag på Fleichers Hotell. Og er man på Voss, så er man på Voss:

Jeg tok «ekspressen» tilbake til Bergen kl. 21:30, møtte gode venner på stasjonen og avsluttet en lang dag med edle dråper på det hyggelige utestedet Folk og Røvere før det var tid for å køye på det nokså triste Thon Hotell Rosenkrantz, som er nokså representativt for hotellene i Bergen: Overpriset (ok, det var Festspillene akkurat da jeg var der, men likevel – 2100!), fin resepsjon, triste og slitte rom.

Last edited by SeatBelt; 03-07-2012 at 13:25.
SeatBelt is offline   Reply With Quote