Thread: Washington D.C
View Single Post
Old 13-06-2012, 20:54   #6
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

USA Re: Washington D.C

Gift shopen inne i museet var også veldig interessant. Mye spennende flystoff og materiell. Endte opp med en PanAm veske som jeg allerede er blitt veldig glad i

På utsiden av flymuseet var det en slags Memorial Day parade av noe slags. Bikere er jo selvskrevne i en slik markering.

Denne fyren hadde flagg for en hver anledning.

Etter en liten pust i bakken på hotellet, bar det ut igjen, i den stekende solen. Det var ikke en dag den pinsehelgen hvor temperaturen var under 20 grader om natten eller 30 grader om dagen. Varmt og godt.

Neste stopp var Arlington National Cemetery.

The Eternal Flame og JFK og Jacquelines siste hvilested

Vaktskifte på Tomb of the Unknown

Til ære for de som gjorde det ultimate offer for landet sitt, i anledning Memorial Day, har de satt opp 200 000 flagg ved gravstøttene på gravgården. Et utrolig syn.

Så var feriens siste dag kommet. Gikk meg en tur på morgenen og målet var Lincoln Memorial. Dessverre var veien dit sperret av, grunnet presidentens eskorte gjennom området om 7 timer i anledning Memorial Day som han skulle markere på nettopp Arlington. Så det ble en bomtur på meg.

Fikk et fint bilde av Washington Monument da

Bestilte drosje tilbake til flyplassen klokken 12, da jeg hadde forhåpninger om at check-in skulle starte litt tidligere slik at jeg kunne få sjekket inn, og tatt en tur innom den andre avdelingen til National Air and Space museum ute ved Dulles. Det gikk dessverre ikke an, så da var jeg stuck på IAD i et par timer før check-in åpnet klokken 14.