Dette stemmer med min erfaring av moderne flyselskap. Her har vi jo:
a) bare belastet YQ for de første radene, typisk å glemme noen gebyrer i ny og ne.
b) service foregår alltid på andre rader enn hvor jeg sitter, jeg liker rad 2-3, her er det jo bare service lengre bak, siden det er på de radene de ansatte får betalt.
c) selskapene eier jo bare deler av moderne fly selv, noen har leaset motorerer, har leaseback på hele flyet, i dette tilfellet velger man å eie noen seterader midt i flyet.
d) tydelig går mye inntekter bort i at det skal være med alt for mange sånne flygende James Bond-typer, og typisk sånne programmer fra myndighetene, så sitter de for langt unna cockpit-døren til å gjøre noe nytte.
e) at det bare er et par seter langt bak, der jeg aldri sitter, som er vedlikehold er jeg enig med, det stemmer med at jeg pleier å ha minst en pute som ikke funker helt, og et bord som ramler ned ved takeoff.
f) typisk flyselskap, det ene setet som de tjener penger på, 26F, er det plassert en haug med andre folk rundt for å plage stakkaren som holder selskapet flytende, og kjenner vi revenue management rett, så har de vel glemt å selge setet som kun C-klasse og blokkere setet ved siden av.
Typisk flyselskap, alt sammen!
-A