And your point being? "Alligevel..." - hvis din kunnskap om sovjetisk/russisk luftfart summeres opp i "alligevel" blir jeg skremt.
Det som var verdens største flyselskap fraktet millionvis av mennesker og siden det var ett selskap som dekket alt fra crop spraying til arktiske operasjoner til supersonisk utvikling, må nødvendigvis samtlige ulykker i Sovjetunionen i perioden tilskrives dette ene selskapet.
Som jeg sa:
Quote:
Når det er sagt, er nok russiske holdninger til sikkerhet en smule annerledes enn hva vi er vant til i vesten.
|
Men:
Det er ikke lenge siden Tenerife-ulykken der en KLM kaptein (Mr KLM som figurerte overalt som KLM-ikonet) ignorerte stoppordre og tok av med sin 747 rett inn en Pan Am 747 på tross av at FO og FE var i tvil.
Mitt poeng er enkelt: Se ting i deres rette sammenheng. Det blir like unyansert som å si at man ikke skal fly med danske selskaper fordi "danskere liger sin bajer".