View Single Post
Old 03-05-2012, 10:50   #19
flappflapp
ScanFlyer Blue

Default Re: "Car service" fra Nice (NCE)

Quote:
Originally Posted by The Viking View Post
Jeg ville også i prinsippet gått for leiebil, men ett caveat (Hvis dette fremdeles gjelder): Sist jeg leide bil i NCE var kontorene lokalisert ute på "prærien" ved den andre terminalen, kø og kaos på shuttle'n til leiebilkontorene, vanvittig kø foran skrankene (Dette var en lørdag i juli, så kanskje ikke rart). Ble uglesett av både skrankepersonell og andre leietakere da jeg gikk i "preferred"skranken, og ttf PC status initielt bedt om å stille meg med de andre. Etter litt frem og tilbake ble jeg dog betjent, særdeles uhøflig betjening som også i utgangspunktet forlangte mellomlegg for 2-klassers oppgradering.
Bra du har 0.- i egenandel på LDW, NCE er notorisk kjent for å smelle på skaderegninger for den minste lille ripe...
Takk for "heads up" på forholdene på NCE! Har sjekket denne siden og kontorene (AVIS sine, i det minste) ser ut til å være inne i de respektive terminaler - mens selve leiebilparkeringen ved terminal 2 ("prærien") fortsatt nås med skyttelbuss. Vi lander lørdag kveld klokken 2000, så har et håp om at forholdene skal være relativt rolige.

Når det gjelder mulige (små)skader, så er jo det noe som fort kan oppstå i Sør-Frankrike... Jeg har faktisk begynt å avfotografere leiebilen ganske grundig når jeg tar den ut (helst før jeg i det hele tatt har startet motoren), i tillegg til å gå over det som er utfylt i "skadeloggen". Heldigvis har jeg aldri hatt behov for mine fotobevis så langt!
flappflapp is offline   Reply With Quote