View Single Post
Old 24-03-2012, 22:07   #8
Edricson
ScanFlyer Blue

Default Re: Turistgreier i Manchester?

Museum of Science and Industry er vel verdt et besøk, det er jo hjertet for den industrielle revolusjonen - selve museet er lokalisert bl a i byggene til en av de første jerbanestasjonene noensinne, og vel den viktigste (Liverpool-Manchester linjen), og det er utrolig mye snadder der. Inneholder en stor luftfartsutstilling også. Et steinkast unna ligger stedet for den romerske forten - dog selve forten er rekonstruert.

Andre museer som kan nevnes er The Museum of Manchester (naturhistorie), Imperial War Museum North (dette ligger dog ved Salford Quays - tenk Aker Brygge) og The People's History Museum (dette er ganske bra etter min mening). Det finnes også en del fine bygninger i sentrum, som f eks rådhuset (viktoriansk praktbygg) og St Mary's katolske kirke (også kjent som Manchester's Hidden Gem) - men når du ikke virker særlig begeistret for John Rylands Library (som forresten kan skryte med bl a en Gutenberg-bibel) har jeg mine tvil om dette faller i smak.

Mulige dagsturer inneholder bl a Heaton Park, Liverpool og Chester (fin middelalderby). Det skal også være en del fine herskapshus i området, men disse er jeg ikke veldig kjent med.
Nada...
</small>
Edricson is offline   Reply With Quote