View Single Post
Old 24-03-2012, 05:45   #11
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Default Re: Frankfurt - New York med Singapore Airlines

@leile: enkelte steder i verden er det mer turbulens enn andre, og du var nok litt uheldig å få oppleve det over nord-Atlanteren. Det er ganske normalt med turbulsen når man flyr over ekvator pga metrologisk forhold.

Har selv opplevd på SQ A380 over Burma at flyvertinnene måtte sette seg ned - trodde jeg var dødsdømt Aldri opplevd at flyvertinnene har måttet sett seg før, eller etter.

Over Hawaii er det mye turbulens også, når man flyr fra USA --> Australia/NZ. Jeg tok faktisk en sovepille ca. 4 timer ut i fly turen (totalt 16 timer) og våknet av turbulens. Ganske gale, og det pågikk i ca. 3 timer konstant, sånn smått. Ble egentlig ganske vant med det, og det var merkelig når vi landet at jorden var helt rolig

Har selv litt flyskrekk og en måte jeg fikser det på er å reise ofte. Jo oftere jeg reiser, jo mindre redd er jeg liksom. Det kan høres ganske dumt ut, men man blir liksom vant med bevegelsene tror jeg. Jeg har ikke flydd på 3 måneder nå snart, og gruer meg litt til neste gang! hehe