Møtedagen gikk greit, og det ble en ny opplevelsestur tilbake til flyplassen, denne gangen ble det en kort trikketur fra møtestedet, og ned under jorden, til stoppeplassen ”Diamant”, og derfra en ganske så overfylt flybussekspress nr 12 til flyplassen, men ganske effektivt.
SK 4746 til Oslo var satt opp med en 737-700 så jeg på setekartet under reservasjon, og hele økonomi ekstra var ganske så full, jeg hadde egentlig plass 2D, med full trerekker. Som alltid på Brussel, når man spør, og det er plass, så får jeg oppgradering, også denne gangen. Sete 1D, sånn kan man like. Turen gjennom tunnel og sikkerhetskontroll gikk helt greit, og siden jeg denne gangen hadde litt ekstra tid tenkte jeg at jeg skulle besøke ”Sunrise Lounge”, som ligger helt ytterst på den nye terminalen, den blir brukt til Afrika-avgangene til Brussels Airline tidlig på dagen. Sånn midt på dagen så åpner de den delen av terminalen, og døper om alle T-utganger til A-utganger. Jeg hadde lest at denne loungen skulle være en av de bedre i Europa, og jammen kan jeg være enig, der var det kjempefint:
Fin utsikt til flyene som passerte ut mot rullebane 25R også,
SAS har en tur til Stockholm på ettermiddagen som ble flydd med en 737-600 denne dagen:
Til København var det ”storebror” som var satt opp i dag:
Det var også andre nordiske naboer på tur hjem, i et noe mindre fly:
Air France bruker også noen av sine små fly på
BRU, jeg tror denne skulle til Toulose eller noe sånn:
Romerne inntar fortsatt Brussel noen ganger også:
Brussel må være Avro-flyplass nr en i Europa vel? Dårlig bilde, men en vanlig situasjon:
Etter hvert ble det klart for ombordsstigning, utgangen var A45. Det var LN-
TUA som skulle fly oss, Ingeborg Eriksdatter. Dette er en 737-705 som Braathens fikk levert i april 98. Det viste seg at jeg var den eneste med god plass, og den eneste som skulle fly business:
Jeg kan like sånn.
Vi takset ut til enden av rullebane 25R, og tok av på rutetid, og tok den berømte høyresvingen like etter avgang.
Vel oppe i lufta ble det etter hvert annonsert middag, det var kylling med asiatisk saus, dette smakte faktisk utrolig godt:
Det ble en rødvin til.
Jeg jobbet og leste hele turen, og etter hvert fløy vi rett vest for Oslo, rett nordover, tok en høyresving og landet på rullebane 19R, ikke helt vanlig. Vi takset inn til utgang 30, hvor vi parkerte omtrent på rutetid 2100, og jeg hadde fly videre 2145, og da er man glad i det Gardemoenske opplegget med toll, ny innsjekk osv. Men, kofferten kom fort den, ut gjennom tollen, ikke noe tax-free denne dagen, opp, og fikk sjekket inn på SK 382. Jeg fikk også bekreftet at setet ved siden av meg var ledig, godt. Den var en av
SAS´ hvite 737-800 som skulle fly oss:
Helt grei beinplass, denne hadde ”gamle” seter:
Jeg ble påspandert en flaske rødvin av
SAS, sovnet, og våknet da vi landet på rutetid på rullebane 09 på Værnes, og så bar det rett hjem i taxi.
Neste tur er en ren Oslotur, lenge siden det, rapport kommer.