View Single Post
Old 04-03-2012, 14:38   #18
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Hvorfor brukes ikke CRJ-900 til å åpne nye feeder ruter til CPH fra NO/SE?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det at befolkningen i Trondheim er nesten tre ganger høyere enn Tromsø har også sitt å si.
Det er opplagt et poeng, samt at det er en god del lengre flygning. Dette binder opp et flyindivid i mye større grad enn fra fx TRD, og da har regnestykket en større "ekstrakostnadskomponent" (hva kunne man alternativt brukt flyet til og hvilken inntekt ville dette gitt, kontra hva man henter inn på TOS-LON.

Hva angår trafikktall så er vel ikke TRD 3x større enn TOS fra OSL, uten at dette nødvendigvis sier noe om potensialet til en direkterute. Som nevnt har både DY og SK prøvd (SK var riktignok ikke akkurat drømmetider, eller kanskje det bokstavelig talt var nettopp det...) DY slet med dårlig belegg spesielt ut fra TOS på tirsdag og retur fra LON på lørdag morgen, så vidt jeg har forstått det.
TOS is offline   Reply With Quote