View Single Post
Old 27-02-2012, 12:31   #2
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Re: Turkish til BKK i biz

Etter hvert ble jeg trøtt og det var på tide å prøve setet. Var i utgangspunktet skeptisk til denne typen seter, og det var om lag som forventet: Greit, men ikke noe perfekt. Faktisk likte jeg meg best i "bakoverlent sittestilling". Det var problemet med underholdningssystemet under hele turen, og jeg observerte faktisk ingen se film. Jeg brydde meg ikke så mye, for jeg hadde med "Moby Dick".

Men noen timers søvn ble det jo, så helt ille var det ikke. To timer før ankomst BKK startet etter hvert utdelingen av den bestilte frokosten. Først det kalde, og så kom det varme som var bestilt og spesialtilpasset. Men igjen opplevde man noe av den samme forvirrede servicen, jeg måtte vente temmelig mange minutter på brødservering. Maten ble tildelt etter hvert som folk våknet. Men helt klart: Terningkast seks for frokosten!

Etter en rolig og fin tur var det etter hvert landings i BKK. Vi var vel ørlite forsinket, men jeg hadde god tid videre. Vi fikk ingen priortert ved innreise, slik jeg har sett andre har fått. Det var litt kjipt, for køen var uendelig lang og treg.

Oppsummert: En bra tur med Turkish. Maten står definitivt i høysetet - dette er en satsing fra deres side. Men for å være biz synes jeg det ble mye mas foran. Kokken fløy fram og tilbake (blant annet for henting av noe stativ-greier), og det var hyppig rask gange av kabinpersonellet forbi setet. At man må sitte så lenge å vente på å få vin til rettene er håpløst - og det virket ikke å være noen rutine på når passasjerene skulle bestille og å få servert dette. Men får Turkish dette på plass, roer seg litt ned - så kan de kanskje en gang i fremtiden klare å komme med spørsmålet om hvilken vin man vil ha, eller om man ønsker påfyll..... Og sågar kan de kanskje ofre et smil eller en humoristisk kommentar?

BURMA KOMMER I EGEN RAPPORT.

Last edited by AirbusTrond; 27-02-2012 at 15:40.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote