View Single Post
Old 18-12-2011, 17:28   #20
Kjetil.L
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 101
Default Re: LN-RKG som SAS9136?

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
Det ene er kostnader som oppstar. De kommer fra depriciation, fuel, fees, salaries etc. De er relativ fiks. Derfor kan jeg relativ sikkert si hva det koster. La det vaere en halv million mindre, fordi SAS fikk kjempe-deals under fly-innkjöp og har sikred seg jet-fuel til Harry pris. Det finnes mange andeler i kostnader som er fiks. Russian Authorities do not negotiate overflight fees

Du ser i din betraktning isolert pa Pax inntekter. Her ligger din feil. Du ikke ser under belley og pa de inntekter som er generert via Cargo. Disse kan vaere betydelige. Faktisk finnes seg en del longhaul ruter pa denne verden hvor Cargo betaler alle utgifter og de pax inntekter er bonus pa toppen.

Na, dersom du antar at du genererer ca 1/3 av dine inntekter via Cargo og 2/3 av dine inntekter med Pax, sa kommer du frem til snitts-priser som gjenspeiler realitaeten - ogsa i SAS...
Tapt inntekt er vel ikke det samme som kostnad? Det er forskjell på rene kostnader for en flight slik som fuel, lønn og overfligt fees, og tapt inntjening i form av passasjerer og last? Eller er jeg helt blåst?
Kjetil.L is offline   Reply With Quote