View Single Post
Old 03-11-2011, 19:45   #6
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Lufthansa Re: Oslo–København–München–Wroclaw–Frankfurt–Oslo

30. oktober 2011, kl. 21:35:
Lufthansa
LH864 Frankfurt (FRA)–Oslo (OSL)
Economy Class
Airbus A321-200

Jeg kunne i utgangspunktet valgt SAS’ 20:15-avgang til Oslo for 100 kroner mer, men da måtte jeg splitte opp bestillingen i to, noe jeg syntes var vel risikabelt i Frankfurt. Jeg skulle ha muntlig eksamen neste dag og det var best å være på den sikre siden, selv om jeg en rekke ganger tidligere har hatt separate billetter på LOT- og SAS-avgangene uten at det har bydd på problemer. Men denne gangen måtte jeg altså passere utgangen for SK4757 som i dag ble operert av LN-RRG, ikke ofte SAS setter opp disse Air Europa-maskinene til Frankfurt.

I Lufthansa Senator Lounge ved A26-utgangen holdt middels god automatkaffe meg våken mens jeg forberedte meg på eksamen. I loungen var det amerikanske dager med et godt utvalg mat på sunnhetsnivå med den tyske maten som ellers serveres. Jeg nøyde meg med to brødskiver fra sandwichbaren.

LH864 har blitt flyttet fra kl. 22.00 til 21.35, noe som gjør avgangen mer levelig, men slike sene avganger merkes på kroppen dagen etter. Da ombordstigningen startet oppdaget jeg at flyet var koblet til med to gangbroer. Bestemte meg for å velge den andre broen slik at jeg kunne gå til venstre idet jeg gikk om bord. Er man flyfreak så er man flyfreak. Hele opplegget ga en viss følelse av å fly langdistanse og jeg slo meg fornøyd ned i sete 8D, midtgang for en gangs skyld.

D-AIDI ble levert tidligere i år og jeg oppdaget at toalettet og veggene i midten av flyet var fjernet, slik at ”minikabinen” jeg har vært så glad i har forsvunnet. Economy Class-kabinen ble dermed veldig lang! Et toalett var også fjernet - og jeg synes kanskje det blir litt lite med bare to toaletter for Economy Class i et slikt stort fly. Dagens avgang var fullsatt og så vidt jeg skjønte var det et par som ble oppgradert til Business Class i utgangen.

Vi fikk en pastarett med to kjøttboller og en skikkelig sur dressing. Pastaen var åpenbart overkokt ettersom den gikk i biter hver gang man stakk en gaffel gjennom. Smakte skikkelig dårlig. Desto bedre var imidlertid Warsteiner-flasken og at det ble gjennomført to runder med servering fra det blide og meget profesjonelle crewet.

Det er 1141 kilometer mellom Frankfurt og Oslo og flytiden varierer ofte en del på denne ruten. I dag ble den satt til 1 time og 50 minutter. Vi fløy over Ålborg, mellom Sandefjord og Fredrikstad, over Moss, Ski og Lillestrøm før vi landet på Gardermoen.

Jeg fikk 800 EuroBonus-poeng for turen. Med den nye S-klassen hos Lufthansa er det lett å tjene godt med poeng uten at det koster så mye.

Last edited by FlightDeck; 03-11-2011 at 20:02.
FlightDeck is offline   Reply With Quote