View Single Post
Old 30-10-2011, 22:33   #3
SeatBelt
ScanFlyer Gold

SeatBelt's Avatar

Star Alliance Re: OSL-CPH-POZ-MUC-OSL-CPH-VNO-CPH-OSL (2011)

9. oktober 2011: SK1475
Oslo-København (OSL-CPH)
SAS Scandinavian Airlines
Economy
Boeing 737-400, LN-BRQ

Som BN1 var det mange seter å velge blant da jeg sjekket inn online kvelden i forveien, men siden Economy Extra og Business i dag utgjorde seks rader, og rad syv og åtte mangler vinduer, valgte jeg rad ni. Det så lenge ut til at jeg fikk ledig midtsete ned til den danske hovedstaden, men sistemann inn i flyet dumpet ned på 9E, og det så ikke ut til at det var mange ledige bakover i kabinen heller.

Flytiden ble beregnet til 55 minutter, og været var ikke ideelt: Regn, regn og atter regn.

Dette var andre gang jeg fløy denne noe sjeldnere flytypen, som for øvrig har veldig god benplass. LN-BRQ – Harald Gråfell – var også den samme som fløy meg til Paris på bryllupsreise #1 tidligere i år, så her er det bare gode minner å oppbringe.

Vi takset ut på 19L og brukte kort bane på å ta av. Litt risting på turen nedover, men det hindret ikke meg i et lite måltid. Dessverre hadde SAS i dag bare disse smørbrødene å by på – jeg vet de kan bedre enn dette.

En god del risting på vei ned til København også. Fikk utsikt over byen på høyresiden, deretter landing på 22L ca. på rutetid (vi hadde altså brukt litt mer enn en time) og rett inn til gate. Transfertiden var ikke veldig lang, så jeg snek meg raskt innom tax free-butikken og kjøpte en sekspakning med øl og noe snacks til å ha med på hotellet før jeg gikk videre til gate.