View Single Post
Old 08-09-2011, 10:00   #6
ex_trd
*A Gold/OW Emerald

Default Re: Tokyo tips , anyone

Levde i Tokyo for noen år tilbake, så kan jo komme med mine 2 cent:

Som det blir påpekt av andre her er byen enormt stor i utstrekning, og uansett hvor du blir boende er det et must å bruke tog og bane for å komme seg rundt.

Angående sted å bo mener jeg du må du ta et valg mellom Øst- og Vest-Tokyo:

I Vest-Tokyo (også kalt "Nye Tokyo", siden mye ble bygget på 70-tallet) er Shinjuku og Shibuya de største nabolagene:
Shinjuku: Masse neon, karaokebarer og et stort red-light district. Shinjuku stasjon er verdens travleste togstasjon med nærmere 4 millioner passasjerer per dag. Var settingen for "Lost in Translation", og her finner du både internasjonale kjedehoteller som Park Hyatt Tokyo og Hilton Tokyo samt japanske hoteller som ofte er rimeligere.
Shibuya: Shinjuku går i sør over mot Shibuya (mellom ligger også strøkene Yoyogi og Harajuku), som har et av verdens mest kjente fotgjengeroverganger: http://www.tokyoezine.com/wp-content...a-crossing.jpg
Shibuya er et populært sted blant unge tokyoitter, og her finnes en rekke klesbutikker og utesteder som appellerer til en yngre kjøpegruppe. Ikke så mange hoteller her som i Shinjuku, men Cerulean Tower Tokyu Hotel skal være bra.

I Øst-Tokyo ("Gamle Tokyo") finner vi områdene rundt Toyko stasjon i tillegg til blant annet Ueno (kjent for fin park og zoo), Asakusa (stedet i Tokyo med mest gammel bebyggelse og en rekke tempel), Ginza (stedet for luksusshopping og de beste & dyreste restaurantene i Tokyo) og keiserpalasset. I rimelig avstand fra Tokyo stasjon finner vi de virkelig flotte hotellene i Tokyo: Four Seasons Hotel Tokyo At Marunouchi, The Peninsula Tokyo, Ritz-Carlton Tokyo, Shangri-La Tokyo og Mandarin Oriental Tokyo for å nevne noen.

Anbefaler som sagt enten å bo det jeg her omtaler som Vest (dvs. området rundt Shinjuku stasjon) eller Øst (dvs. området rundt Tokyo stasjon) og så så ta tog/bane til andre områder. Et must å besøke som ikke er nevnt ovenfor er Akihabara ("electric town" hvor de har alt av elektronikk).

Det var det jeg kom på i farten, bare spør om det er noe mer jeg kan supplere med.

Last edited by ex_trd; 08-09-2011 at 10:11.
ex_trd is offline   Reply With Quote