View Single Post
Old 05-08-2011, 20:39   #9
imm
ScanFlyer Crusty

Default Re: TRF-CPH-LHR-LGW-BGI

Det ble bare 10 dager på Barbados før vi måtte sette kursen hjemover.
Vår venn på Virgin kunne opplyse at det var nesten 100 seter ledig den dagen vi skulle hjem, og hun sjekket oss inn før vi kom til flyplassen, og vi fikk 4 seter til oss 3.

På Barbados har forøvrig Virgin et behagelig konsept som de kaller "Check In and Chill Out". I praksis betyr det at man kan sjekke inn på flyet mens man ennå er på hotellet. Bagasjen leveres i resepsjonen, så kan man ta taxi til flyplassen senere på ettermiddagen/kvelden uten bagasje. Vår Virgin venn opplyste om at ca 75% av passasjerene sjekket inn på denne måten.
Veldig behagelig for passasjerene, men desverre er det ikke alle hoteller som er med på denne ordningen - naturlig nok - og vårt hotell var ikke et av Virgins utvalgte hoteller for den servicen. Så vi måtte dra med oss alt selv.

Ingen kø på innsjekk, og vi tok oss et måltid mat på flyplassen etter at bagasjen var avlevert. Så gikk det raskt og smidig gjennom sikkerhetskontrollen, og ut mot G-VLIP, eller "Hot Lips" som de har valgt å kalle den. Det er alltid en historie bak navnene til Virgins fly, og de er også kreative med registreringene. Det er også alltid en mening med disse.
http://www.virgin-atlantic.com/tridi...cm5-426050.pdf

På Barbados har man ikke broer ut til flyene, men man går ut til flyet, som står parkert rett utenfor gaten. Det er imponerende å stå i bunn av trappa på en 747-400. Det er enorme dimmensjoner på flyet. Og jeg lar meg imponere like mye hver gang!

Ombord:
Komfortable seter, og avgang på rutetid: klokka 1645 lokal tid, med estimert ankomst London Gatwick 05.45 neste morgen.

Vi hadde ikke mer enn kommet opp i marshøyde før de kom med drikketraller, og like etterpå med mat. Valget var pasta eller kjøttboller. Jeg tok kjøttbollene, og det smakte veldig bra. Jeg spiste opp restene etter Mini IMM, og pastaen hennes smakte også ganske greit. God mat!
Drikketrallen ble kjørt forbi flere ganger i løpet av kvelden.
Lyset ble slukket og folk sovnet som steiner. Jeg også, men akkurat da jeg sovnet kom cabin crew igjennom med tax free poser til folk som hadde forhåndsbestilt dette. Og det var virkelig uprofft å gjøre dette når folk sov. Ikke nok med det, de var utstyrt med en liten led-lommelykt, og når man fikk den i øynene var man garantert å våkne. Nei Virgin, dette var ikke bra!

Ellers gikk turen som en drøm, og vi ble vekket ca 1,5 time før landing, da var det tid for frokost. Enkel frokost, men grei nok. Vi landet på rute, og hadde hatt en flott flytur - borsett fra lommelykta.

Det var 11 grader ved ankomst, mot 30 grader ved avgang. Brrrr det var kaldt!

EDIT: igjen kommer bildene liggende - av en eller annen grunn.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	g-vlip.JPG
Views:	262
Size:	116.7 KB
ID:	30365   Click image for larger version

Name:	mat.JPG
Views:	262
Size:	125.6 KB
ID:	30366   Click image for larger version

Name:	mat1.JPG
Views:	85