Nå på fredag som var reiste jeg med SK828 fra
AMS til
OSL. Jeg reiste med Economy-billett, og satt på rad 6. Ikke lenge etter at det ble lov til å bevege seg fritt i kabinen benyttet jeg meg av fasilitetene helt foran. Da det var overstått, var det tre stykker som ventet i midtgangen, men da jeg hadde funnet meg til rette igjen i setet mitt oppstod en situasjon jeg aldri har sett maken til på en intra-Europeisk flyvning: Purseren jaget de ventende medpassasjerene mine ned midtgangen og bakover i flyet mens hun sa:
"Jeg setter ikke pris på at dere står foran her og venter, vi har tross alt en business class her."
Det får meg til å lure på når det ble forbudt å bruke toalettene foran på en intra-Europeisk flyvning med
SAS? Ville passasjerene på Economy Extra fått samme behandling? Kunne jeg, som Economy-passasjer, men med gullstatus, fått lov til å "henge" i midtgangen foran? Det ironiske er at Business på denne flyvningen bestod av tre seter (1 D, E og F).
Senere på flyvningen var det riktignok noen tapre sjeler som turte å bruke fasilitetene foran, men jeg tror det var når purser var langt bak i flyet.
Hva sier dere, var det et unntak jeg ble vitne til, eller er det noe nytt som er innført?