View Single Post
Old 10-07-2011, 04:22   #19
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Default Re: Med ønske om høstsol

Har hørt litt blandet om Spania på vinteren. Kan være fint vær til turer, sykling o.l. men det er ikke garantert. Foreldrene mine var i Malaga rundt oktober/november i fjor, og klaget på regn 50 % av dagene, samt høy luftfuktighet som gjorde bl.a. sengetøy dassvått om natta (tror ikke de hadde aircon). Nå hører det med at selv spanjolene klaget på at det hadde regnet unormalt mye mens de var der.

Jeg fraråder Nice, Venezia og annet som ligger nærme alpene. Mistral - nordavind fra fjellene gjør det ganske kaldt og surt her om vinteren.

At økonomien i Hellas er skakkjørt burde vel passe dere godt = lave priser Ingen har noen gang klaget over at Pantheon stakk og gjemte seg på grunn av høy arbeidsløshet
Ellers skal vel Tyrkia være billig. Angående vær i området har jeg vært på Kypros i oktober en gang. Da begynte høststormene ved slutten av det toukers oppholdet.

Generelt sparer dere jo mye penger på å reise utenfor høysesongen. Som tips for "nybegynnere" kan det være enn ide å ta sikte på litt typiske turistdestinasjoner heller enn å komme utfor allfarvei da engelskkunnskapene der ikke alltid er like tilfredsstillende. Dere slipper jo uansett den verste masseturismen på den tida dere reiser. Med noen enkle forholdsregler trenger dere heller ikke bekymre dere så mye for svindel o.l. Finn på forhånd ut hva transport fra flyplassen, mat og evt. annet dere planlegger å kjøpe bør koste (søk Google eller spør her på forumet). Husk også at lommetyverier er mer utbredt i Sør-Europa, så husk de vanligste forholdsreglene mot det og, som å oppbevare passet sikkert på hotellet, ikke ha lommeboka i baklomma, og ikke minst: ha med 2 betalingskort som oppbevares på forskjellige steder!

Håper det ikke ble for banalt

Last edited by Mjolnir; 10-07-2011 at 04:25.
Mjolnir is offline   Reply With Quote