View Single Post
Old 14-06-2011, 16:22   #59
plane-spotter
ScanFlyer Blue

plane-spotter's Avatar

Default Re: På tur for å bekrefte mine fordommer....

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Er delvis enig i noe av det du skriver her.
Men naturligvis ikke det du skriver om Kabinansatte, du vet åpenbart ikke hvorfor vi er der. Kan si så mye at det å servere "dårlig" mat og drikke ikke er førstepri for å si det slik.
Jeg er fullt klar over hvorfor cabin-crewet er der, men at man er avhengig av fire cabincrew på en 737-800 flight kan diskuteres ( Bortsett fra at det er det som er reglene ). Jeg ser ikke helt hva cabincrew kan gjøre om noe virkelig går galt. Jeg har forståelse for at dere gjør mer en som så, men bortsett fra sikkerhetsinstruksene (Som nå kan gå på sjerm) så er det servering som er 90% av jobben deres. Kan godt si at det å sørge for at en funksjonshemmet mann eller dame ikke sitter ved en nødutgang er viktig, men man trenger da ikke å være med på hele turen for å fikse det.
Ha meg unnskyldt, men jeg skriver dette for å sette det litt i perspektiv, Ikke for å latterligjøre jobben din. Det Ryanair gjør riktig er i alle fall å tenke nytt. Personlig jobber jeg som Stuer, og også her er det utrolig hvor mye effektiviserings potensiale luftfarten har. Jeg kan fortelle såpass at å handle en Ryanair turn på 20 minutter er ufattelig mye lettere en med f.eks Norwegian.
plane-spotter is offline