Så en lignende tråd på et annet forum, som jeg synes ikke var så dum. Har blitt litt oppgitt etter div spørreundersøkelser fra
SAS som egentlig ikke kommer til kjernen av produktet.
KORTE RUTER
- Gratis kaffe/te på alle ruter i economy
- Konsistent kvalitet på maten i
BOB. Når det kommer ny meny er oftest maten bra, men den faller dramatisk etterhvert (f.eks tapasen)
- Littegrann større porsjoner i Extra.
- Fixed business priser
- Valg mellom to retter i Business. Det er kjipt å komme sulten ombord og så har dere bare laks.
- Fokus på bedre service i business. (ofte virker det som om dere heller vil serve Economy)
LANGE RUTER
- Er egentlig ganske bra utover at jeg seff vil ha flere ruter.
- Flatbeds i business er en no-brainer.
EUROBONUS:
- Mulighet for
MFU-bookings. Altså å kunne gjøre en booking i f.eks Extra og samtidig få en confirmed upgrade til Business for poeng.
- Seat-blocking for
EBG/EBP
- Noen ønsker fri
BOB til
EBG. Jeg vil mye heller ha bra
BOB, og der har dere noe å gå på nå.
PÅ BAKKEN:
- Der er dere generelt kjempebra!
- Savner litt bedre mat i loungene. Evt bare i Scandinavian Lounge. Type varmt.
HVORFOR VELGER
JEG SAS?
- Nei, det er ikke fordi dere er så billige, eller fordi det er "2% større sjans" for å lande på tiden enn det er med Norwegian. Ei heller pga on board servicen som er prikk lik et low cost selskap.
- Jeg velger dere nå utelukkende pga det som skjer på bakken. Check-in, lounge, fast-track etc. Årsaken er ikke at produktet i lufta ikke betyr noe, men snarere fordi det ikke er spesielt bra på korte ruter.