Quote:
Originally Posted by dc-8-63
En annen av mine PTA opplevelser var ogsaa rett foer jul, et rederi maatte plutselig (mye paa Fornebu skjedde plutselig) ha 23 sjoemenn fra Lagos til Bombay saa fort som mulig....eneste forbindelsen var med Swissair via Zurich og jeg delte gruppen inn i 3 bestillinger for aa unngaa gruppe bestilling (over 9 og 100x ganger tregere) allikevel MOW Airlines (Swissair) kom tlbake med venteliste....og siden Andreas bare satt der paa kontoret og kokte kaffe stakk jeg innom for aa hoere om han kunne gjoere noe magisk - og som svaert ofte var tilfelle....det kunne den godeste MOW....sett inn et OS element (Informasjon) i bestlllingene om at billettene skal betales i Norske Kroner sa Andreas - og det var genialt, Nigeria's egen valuta var ikke (er ikke) mye verdt...saa Hard Valuta som NOK var vesentligere mere verdt....og 5 minutter senere var alle 23 bekreftet 
|
Husker dette ennå. Det var Libreville, ikke Lagos, og jeg traff vakthavende fra Space Control en tid etterpå i Zurich. Hun kunne fortelle at maskinen
ZRH-
BOM hadde vært voldsomt overbooket, men pga det store beløpet, hadde de ikke kunnet si nei .. men det hadde visst vært et mareritt på gaten.
Men dette var sjømannspris i
NOK og uten kickback til byrået (som var svært utbredt på den tiden), så det var store penger involvert.