View Single Post
Old 08-12-2010, 10:18   #7
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Tapte nesten 9000,- på å sende refusjonsskjema

Merkelig nok er det motsatt fra USA, hvor AF/KL har betydelig mindre skatter og avgifter enn konkurentene....paa mine 2 siste Norges turer fra Seattle har AF/KL hatt rundt USD 120 mens Star Aliance - LH/UA tar USD 420 og med samme basis pris, har gitt meg medlemskap I Flying Blue og Star Alliance medlemskapet Aamodt støv. Med jobb I Norge vaaren blir det en del pendling Seattle - Oslo og saa langt tar Star Alliance USD 300 I Star Alliance gebyr paa alle avgangene jeg har sjekket.

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Ja, 367kr var veldig lite. Vanligvis har KLM/AF veldig høye skatter og avgifter, mellom 2000 og 3000kr.Nok en grunn til å holde seg borte fra Lying Blue.

Edit:
Gikk inn på siden til KLM for å se litt på en bestilling til Manilla. Det kom på noe over 9000kr, med følgende delsummer:

Drivstoff-avgiften er vel da ikke refunderbar.
Dette var også en billett der ene veien kunne endres mot gebyr, men den andre veien kunne ikke endres. Litt rart at de ikke har mulighet til å la folk kjøpe seg opp til en høyere klasse, men slik er det vel for å presse folk til å bestille dyre billetter. Å få en billett som kan endres begge veier, var bare 300kr ekstra. En liten pris å betale for å unngå å havne i denne situasjonen.

Last edited by dc-8-63; 08-12-2010 at 10:22.
dc-8-63 is offline   Reply With Quote