ScanFlyer Gold
|
Re: Oppdateres !! Fly lander med mistanke om og ikke få ut hjulene
Quote:
Originally Posted by LN-VGT
Personlig, er det noe jeg mener er meget synd. Så fort det meldes om et problem over flyradioen, så er det enten i media eller på nett, før flygelederen har oppfattet meldingen.
Sikkert morsomt å tipse media om noe sånt, men en bør prøve å sette seg i flygerens situasjon. Kanskje er det en indikasjon på noe feil ved flyet, skal han melde dette over radioen og risikere at et pressekorps møter opp på flyplassen når han lander, eller skal han holde kjeft.
Jeg tror det faktum at mange sitter og overvåker flybåndet etter saker for å tipse media, påvirker flysikkerheten...
Selv har jeg en liten scanner, bruker den mest til å høre på den lokale trafikken. Om jeg skulle komme til å overhøre en nødmelding fra ett fly, så hadde jeg ikke ringt media for å tipse. Muligens hadde jeg ringt politiet eller lufttrafikktjenesten.
Så, en oppfordring til dere som lytter på flybåndet. Bruk hodet, ikke misbruk det dere hører. Det er ikke så mange år siden det ble lov å lytte til flytrafikken.
Dette ble OT, men måtte få det ut. Kjenner det koker litt i meg når jeg ser at ting popper opp i media før en rekker å snu seg.
|
Hei,
jeg har opplevd at P4 har ringt tårnet (plutselig hadde de nummeret rett til tårnposisjonen) og et helikopter med TV2 ombord (visste ikke det da) har mast før et fly med problemer med landingshjulene hadde landet. Dette kan være svært forstyrrende i en hektisk situasjon der mye skjer..
2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN
2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV
2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS
|