View Single Post
Old 27-08-2010, 11:34   #15
Wiggo Hovde
ScanFlyer Silver

Wiggo Hovde's Avatar

Default Re: Konkurranse for Krohn Air på Molde-Trondheim ?

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Det blir en litt forenklet verden å fremstille det på den måten. Det høres nesten ut som WF gjør det for å være ekle mot Moldes befolkning, og det tror jeg neppe
Over hodet ikke forenklet. Hadde WF ønsket å fly tildlig fra MOL til BGO så hadde de gjort det. Jeg har forøvrig ALDRI i denne sammenheng tatt frem at det er fordi WF vil være ekle mot noen som helst. Jeg hat bare konstantert at WF IKKE flyr tidlig morgen. Det er bare et faktum.

Quote:
Generelt sett bruker flyselskapene og ruteplanleggerne mye tid på å sy sammen et rutenett som skal tilfredsstille alle parter, også Moldes befolkning. I tillegg skal det være økonomisk forsvarlig, hvis ikke blir det kort levetid. Det er et stort puslespill som skal pusles, det skal være nok flykapasitet, flyene skal være på rett sted til rett tid, det skal være tilstrekkelig med crew tilgjengelig osv osv osv. Skal man få til en ekstra avgang ut fra en flyplass må man kanskje flytte på en rekke andre avganger fra andre flyplasser for å rydde plass til kapasitetutøkningen, man må kanskje flytte crew fra en base til en annen, man må kanskje ansette flere crew, kanskje må man også skaffe ekstra flykapasitet. Så det skaper en del ringvirkninger og slikt er ikke gjort i en håndvending.
Selvfølgelig er det et større puslespill for WF enn for Krohn Air å sette sammen ruter. Ingen, ihvertfall ikke jeg har påstått noe annet. Det endrer uansett, samme hvor mange og fine ord du bruker på det, faktumet at de IKKE flyr tidlig morgen.

Quote:
Så ja, kanskje du oppfatter det som tompjatt og tror at de ikke ønsker å fly, men som regel ligger det en del mer bak.
Jeg oppfatter det som tompjatt at de sier at de ønsker å fly tidlig morgen, ikke at de ikke ønsker som du her skriver. Det faller hele vegen tilbake til det samme, nemlig at om de virkelig hadde ønsket å fly tidlig morgen så hadde de kommet lengere i prosessen enn hva de har til nå. Forløpig er det ingenting håndfast og konkret som er presentert... kun at de sier at de ønsker. Talk the talk and walk the walk.

Quote:
Er det grunnlag for ekstra avganger så er jeg sikker på at WF kommer når tiden er riktig og når det passer inn i produksjonen
Da er det en god idé å starte med å fly når publikum ønsker det.
Wiggo Hovde is offline   Reply With Quote