Quote:
Originally Posted by jikswoboB
Här diskuteras bara Norge, men det är inte helt orealistiskt att tåget i framtiden kan bli en seriös konkurrent till flyget på den så viktiga huvudstadstriangeln. Det förutsätter förstås att dom planer på rejäla järnvägsinvesteringar som det talas om i Sverige blir verklighet. STO- CPH på 2,5 h med höghastighetståg skulle ta resenärer från flyget. STO- OSL och OSL- CPH med snabbtåg ligger längre fram i tiden men en utbyggnad på nämnda sträckor borde också vara fullt realistiskt.
|
Her er noe av problemet at den nye linjen mellom
STO-
GOT sannsynligvis vil gå sør for de store innsjøene i Sverige. Det er fornuftig med tanke på å binde sammen
STO,
GOT,
CPH og Malmø, men Oslo vil da bli liggende mer for seg selv enn om en linje mellom
STO og
GOT gikk mer nordlig og man bare trengte å forlenge Østfoldbanen med ny linje et stykke sørover. En påkobling av Oslo vil nå kreve helt ny linje både til
GOT og
STO.
http://www.kth.se/polopoly_fs/1.4273...H_20080110.pdf
http://publikationswebbutik.vv.se/up...ra_narmare.pdf