Quote:
Originally Posted by Dag Viking
Så lenge 752 drar inn rikelig med penger i marginale markeder, og 788 kan dra inn mer penger på andre ruter der både cargokapasitet og rekkevidde blir skikkelig utnyttet, så forsvinner ikke 752 på oversjøiske ruter med det første. Man kan gjerne ha visjoner om å forbedre produktet osv, men det er tross alt mest mulig fortjeneste pr dollar brukt som teller. Der slår nok en allerede nedbetalt 752 det meste.
|
Joda, fair enough, men 752ene vil uansett nærme seg slutten på livet om 5-6 år og det finnes ikke ett eneste single aisle fly som kan erstatte den vakre damen. CO/UA har nesten 100 787 i bestilling og jeg tipper det kommer mange fler etterhvert og disse vil erstatte både 757 og 767. 788 skal jo være dramatisk mye mer økonomisk i drift og er jo ikke voldsomt mye større enn 757. Legger man til at United og Continental vil bli verdens største flyselskap med meget sterke huber, så den strategien som CO har lyktes god med endres drastisk når man får tilgang til en stabel nye ruter, masse flere kunder etc. Man skal ikke lede et lite selskap som Continental, man skal nå være verdensleder. 757en blir alt for smått, både
EWR-
OSL (der 757 er alt for liten allerede) og ihvertfall
ORD-
OSL som gir utrolig mange fler connections og en mye mer effektiv transfer enn det
EWR gjør.
Og vi er alle enige i at det er langt fra Premium med fuelstop når man betaler premium for å fly non stop