Thread: Syden tur
View Single Post
Old 09-08-2010, 00:00   #20
ScandinavianAirlines
Newcomer

EU Re: Syden tur

6/8-2010 kl 0530
Aegean Airlines
London (LHR) – Athen (ATH) A3607
Airbus A321-200
Economy
Seat 12C

Så var det videre til Chania, jeg satte meg på bussen til Terminal 1, jeg likte godt den bussturen, da kunne man se flere fly, og landinger, også spennende og så litt “bak I kulissene” Gikk gjennom sikkerhetskontrollen og videre til terminal området.

Word Tax-Free mått besøkes, der kjøpte jeg sjokolade, kjeks, og gin (ups… haha) sigaretter fikk jeg ikke kjøpe. Videre prøvde jeg å finne en plass å spise, tilslutt fant jeg en resturant/cafe/kiosk/eller noe sånt, og kjøpt meg en baguette. Jeg satte meg ved et av restaurantens bord, men etter om lag til minutter ble jeg jaget ut derfra, de skulle visst stenge området. Dette var heldigvis livreddende, for da jeg så på skjermen stod det Flight closing, (er vant med gate closing) hva skullle da dette bety?

Jeg løpte bort til gate, svetten rant. Ankom til gaten møtt av en stoooor kø. Flyet hadde allerede startet boarding., noe som jeg irriterer meg litt over er at ved LHR at en del flighter ikke får gate nr. (det blir vertfall ikke opplyst på skjermen) før boarding omtrent har startet.

Vel inne i flyet fant jeg meg til rette, det var et meget nytt og moderne fly (overraskende til å være gresk), benplassen hadde så som så god benplass, det var også installert en gardin som sperret mellom economy og business. Crewet under denne flighten bestod av flere meget pene damer… ”All passengers onboard” ble ropt over høyttaleranlegget, fem minutter senere begynte de å telle passasjerene. Hva er vitsen med det når alle passasjerer er om bord?

Jeg hadde valgt sete 12C, det var noen lunde god benplass, til min store overraskelse hadde de installert Recaro seter, disse var ikke helt identiske som slike NAS har. Men grunnen for at de velger Recaro er vel for at de er lette, og ikke for komfort. Da synes det er vel er litt ulogisk at de ligger en feit katalog i alle setelommene.

Dørene ble raskt lukket, og vi pushet ut. Mens vi ventet var det mange ting som skjedde som ikke burde skjedd, hvert fall etter mitt syn, det var flere som byttet seter som var godkjent av crew. Under take-off, var det en som plutselig måtte på toaletter og gikk for å prøve å komme seg inn, døren var låst. Men dette var jo selvfølgelig ikke noe problem, da flyvertinnen gledelig løsnet setebeltet og låste opp…

Fest setebelte skiltet slukket minutter senere og etter få minutter kom trallene med mat frem, (de hadde startet og varme maten når flyet var på bakken). Måltidet bestod av en kylling lignende greie og en risgreie til forette og en bløt søt kake av noe slag. Jeg rørte så vidt ¨på maten, den smakte ikke godt for å si det sånn, nøyde meg med brød, kjeks og hvitvin. Drakk tre flasker hvitvin. Bestilte også noen brus. Jeg hadde fått noen svært hyggelige setekamerater, det var et ungt vennepar som skulle til Hellas. De spanderte rikelig med Malibu Rom, noe jeg ikke hadde noe i mot.

Tiden gikk veldig raskt, og når en hadde fått rikelig med drikke gikk tiden enda raskere.
Det var tid for landing, og fest setebelte skiltet hadde blitt skrudd på, jeg spurte pent om jeg kunne gå på toalettet, det fikk jeg lov til, men jeg måtte være rask. Crewet hadde låst alle lavatorys, så jeg låste opp et av dem. Da jeg åpnet opp stod det en flyvertinne der. ”Den verste passasjeren de noen gang hadde hatt” tenkte de nok…

Vel nede på bakken landet vi i Athen. Jeg gikk med mine nye venner en stund da jeg hadde godt tid til neste flight.
ScandinavianAirlines is offline   Reply With Quote